PLANLEGG DITT OPPHOLD

KJØP HEISKORT / SKIPASS

Skal du kjøpe heiskort hos oss er dette alltid rimeligst online eller i automat! 
Du kjøper ditt heiskort på bjorli.no før ankomst, enten ved at du fyller på dit gamle kort eller du kan kjøpe et nytt eller hente ut heiskortet du bestillte online i vår automat når du ankommer anlegget.

Handler du digitalt, så oppnår du bedre priser enn om du kjøper manuelt i vårt velkomstsenter! 
Det vil alltid være rimeligst å kjøpe heiskort online på din mobil, tablet eller PC, fremfor at du kjøper heiskortet manuelt. Ved noen enkle steg kan du lade opp et eksisterende Skidata keycard, eller kjøpe et nytt som du henter ut i vår nye billettautomat utenfor velkomstsenteret ved å scanne QR-koden på kvitteringen du har mottatt på e-post. For at kjøp og gjenkjøp skal gå raskest mulig, anbefaler vi at du oppretter en bruker og lagrer dine personalia og keycard-data. Dine data er selvsagt trygt lagret i henhold til GDPR.

Slik kan du kjøpe heiskort:
1. Har du key card fra før (kortnummer må begynne på 01 eller 30), så fyller du på dette kortet hjemme via din telefon eller på din pc.
Da kan du gå rett i kø og ta heisen, og kortet må ikke aktiveres på noe vis før det kan brukes.
2. Har du ikke key card fra før, kan du bestille kort fra din telefon eller pc.
Da får du tilsendt en qr kode, som du må scanne i kortautomaten når du kommer i anlegget. Da får du ut kortet i automaten.
Ved begge disse tilfellene må du opprette en bruker på bjorli.no.
Når du først har lagt inn et key card på en bruker, kan dette kortet brukes flere ganger og du kan fylle på det samme kortet hver gang.

3. Kjøp kortet ditt direkte i automaten når du kommer til anlegget (Ikke familiekort), da dette må kjøpes manuelt over disk inne på velkomstsenteret.

NB: 
Familiekort kjøpes enklest her inne på bjorli.no eller inne på servicesenteret. Denne kortvarianten er dessverre ikke tilgjengelig i vår automat.
Familieområdet er gratis for alle mellom 0 – 6 år som vil benytte seg av det, for alle andre gjelder egne priser om du ønsker kun å benytte deg av dette, eller bruk samme heiskort/sesongkort som det øvrige anlegget. 

 

Merk spesielt: Alle typer familiekort betinger at samtlige familiemedlemmer bor i èn og samme husstand, og dette kan bli kontrollert via offentlige registre. Slektninger o.l. aksepteres ikke som familiemedlemmer. Brudd på dette vil medføre inndraging / blokkering av heiskortene, uten refusjonsrett. For sesongkort, så praktiserer vi gjeldende alder i kjøpsøyeblikket, slik at dersom du fyller 7 eller 18 i løpet av sesongen – etter at sesongkortet er kjøpt – så får du det til rimeligste pris. For alle andre korttyper gjelder alder på bruksdato.

Priser og vilkår sesong 2024/25

Familieområdet

I familieområdet gjelder egne priser, hvis du ikke har heiskort eller sesongkort fra før, og kun ønsker å benytte deg av dette tilbudet.
Det er påkrevd med key card for alle over 6 år også i familieområdet.
Prisene oppgitt gjelder pr dag.

OFFLINE / MANUELT BILLETTSALG - Husk at det er ALLTID rimeligst å kjøpe heiskort online eller i automat!

Samtlige priser er inkl MVA. p.t. 12%.

Alle gjester unntatt barn 0 – 6 år, i skianlegget må ha keycard. Nye keycard kan kjøpes for 80 kr. 

Merk spesielt: Alle typer Familiekort betinger at samtlige familiemedlemmer bor i èn og samme husstand, og dette vil bli kontrollert via offentlige registre. Slektninger o.l. aksepteres ikke som familiemedlemmer. Brudd på dette vil medføre inndraging / blokkering av heiskortene, uten refusjonsrett. For sesongkort, så praktiserer vi gjeldende alder i kjøpsøyeblikket, slik at dersom du fyller 7 eller 18 i løpet av sesongen – etter at sesongkortet er kjøpt – så får du det til rimeligste pris. For alle andre korttyper gjelder alder på bruksdato.

 

ÅPNINGSTIDER, PARKERING OG

PRAKTISK INFORMASJON

Åpningstider vintersesongen 2024/2025:
Alle dager: 10:00 – 16:00
Fredag kl. 10:00 – 21:00

Kveldskjøring fra første fredag i januar og til vinterferien. I år vil stolheisen være åpen for kveldskjøring.

 

Hele anlegget holder stengt mandag og tirsdag i januar og frem til vinterferien uke 8. Åpner for grupper ved forespørsel!

Familieområdet gratis 0-6 år, og lave priser for øvrige.

Grupperabatt: Grupper på 15 betalende personer eller flere kan få 10% rabatt på dagskort. Kjøp/bestilling av dette krever at du tar kontakt med oss på forhånd. Vi kan dessverre ikke gi noen rabatt i høysesong som jul/nyttår, vinterferie uke 7, 8, 9, samt påske. 

E‍gne priser for idrettslag/trenere i forbindelse med trening eller konkurranse, kontakt velkomstsenteret eller send en forespørsel til skisenter@bjorli.no 

Bjorli Skisenter AS yter gratis dagskort ved fremvisning av gyldig ledsagerbevis. 

Speedgliding/Paragliding: Høytgående paragliding tillates hvis dette foregår i betryggende avstand fra heiser og nedfarter, landing må skje på arealet bak billettsalg/verkstedbygninger, ikke på bunnstasjonsområdet. Vi tillater ikke lavtgående gliding over skianleggets heiser og nedfarter. Om man ønsker å speedglide, må det skje utenfor åpningstid, og på eget ansvar.

Informasjon

Alle gjester bes følge og gjøre seg kjent med informasjon som er oppdatert på vår nettside, sosiale medier eller på informasjonstavle, relatert til vær-, føre- og driftsforhold, før kjøp av heiskort. Det gis ingen erstatning i etterkant.

Vær- og føreforhold kan være skiftende, og det er gjestens eget ansvar å vurdere vær og føreforhold ut fra sine ferdigheter, før kjøp av heiskort.

Ved skade sendes anmodning om refusjon av dager heiskort ikke har vært brukt, sammen med legeattest på mail til skisenter@bjorli.no. Dette gjelder kun den personen som er blitt skadet.

Ved tidlig avreise grunnet uforutsette hendelser gis ingen refusjon på heiskort.

Det gis ingen erstatning ved uforutsett driftsstopp, det kan for eksempel være ved strømbrudd, maskinfeil, dårlig vær, snøfall, ising og lignende.

Misbruk av kort

Skipasset / heiskortet er strengt personlig, og skal ikke overdras til andre uansett årsak. Mistet kort erstattes ikke. Ingen returrett. Ved misbruk eller brudd på de alpine løyperegler kan passet makuleres. Det vil forekomme kontroller av heiskort ila sesongen.
Deler av konkurranseløypene kan være stengt eller delvis stengt i forbindelse med organisert trening eller renn.

Parkering

Vi har elektronisk parkeringsløsning med skiltgjenkjenning levert av Parkly. De første 30 minuttene er gratis (for av/påstigning), deretter kr 15 per time, men maksimalt kr. 80,- per dag (00:00-24:00). Du kan også kjøpe sesongkort parkering for kun kr. 900,- Klikk på lenken under for å logge inn/registrere konto hos Parkly og kjøpe parkeringskort.

Klikk her: https://app.parkly.no/#/permit/areas/F696B3ADB5EB41F285A0594AC906FC36
Parkeringstillatelsen vil være gyldig fra november til mai. Klikk på lenken over og følg anvisningene. Husk at parkeringsavgiften følger bilens registreringsnummer, i tilfelle du bytter bil i løpet av sesongen.

Du kan enten betale parkeringen ved automatisk trekk gjennom appen, betale online innen 48 timer på Parkly.no eller få tilsendt faktura i ettertid (merk: da kommer fakturagebyr i tillegg).

Her finner du brukerveiledning for hvordan dette gjøres: https://www.parkly.no/kundeservice/

Det finnes også en egen betalingsautomat hvor du kan betale for parkering før du forlater skianlegget.
Den er plassert rett rundt hjørnet for skikortautomaten.

Alle henvendelser vedrørende parkering inkludert betaling, vennligst kontakt Parkly. 

GENERELLE SALGSBETINGELSER VED KJØP AV HEISKORT OG ANNET PÅ INTERNETTSALGSBETINGELSER

Disse generelle vilkårene gjelder mellom tilbyder og den person som selv eller gjennom andre foretar en bestilling på tilbyders webside. Eller hos tilbyders tilknyttede online partnere. 

Bestillingen kan gjelde heiskort, aktiviteter og kjøp av andre produkter og tjenester, eller en kombinasjon av disse. 

Ansvarlig formidler:

Bjorli Skisenter AS
Bjorlivegen 84
N- 2669 Bjorli
VAT / Org.nr.: 988193518
Email: skisenter@bjorli.no
Telefon: 61 24 55 77

1. Bestillers ansvar 
Før man foretar en endelig bestilling, skal man lese og gjøre seg kjent med viktig informasjon om det aktuelle produktet. Bestiller er ansvarlig for at kjøpet er i henhold til sine egne ønsker. Bestiller er ansvarlig for å forsikre seg om at opplysningene i bekreftelsen (kun sent som e-post) er i samsvar med bestillingen.
Du kan også registrere deg og logge inn som bruker via Facebook og Google. Når du registrerer deg ved hjelp av Facebook eller Google, vil du kunne logge inn på din konto med den e-posten du er registrert med på disse tjenestene. Du kan når som helst endre dine personopplysninger ved å logge deg inn på «Min side».

2. Heiskort 
Når du kjøper heiskort online, kan du kjøpe dette med eller uten et keycard. Hvis du kjøper en billett / heiskort og laster dette over på et eksisterende keycard (Skidata-kompatibelt), aktiveres din billett ved første passering i vendekorset ved heisen. Hvis du har kjøpt et nytt Keycard på nettet, kan dette hentes ut i billettautomaten som står på utsiden av velkomstsenteret. I kvitteringen du fikk på epost finner du en QR-kode eller strekkode som automaten leser, og ditt keycard med aktiv billett produseres umiddelbart. 
Trenger du assistanse, så får du hjelp inne i velkomstsenteret.

3. Gjennomføring av bestilling 
Etter korrekt gjennomført online betaling skal du få en kvittering på e-post. Kvitteringen vil inneholde alle detaljer ved ditt kjøp og kan medbringes til skianlegget. For uthenting av heiskort i vår billettautomat scanner du QR-koden som ligger i kvitteringen. Husk å sjekke spam-folder/søppelpost, i tilfelle kvitteringen skulle bli sendt dit. 
Bestillingen er ikke gjennomført og ikke gyldig i følgende tilfeller:
– Bestiller har ikke mottatt e-post med kvittering med bekreftelse/referansenummer.
– Kortbetaling avbrytes av ulike årsaker og innbetalingen mislykkes.
– Betalingen gjennomføres ikke fullstendig eller korrekt slik at beløpet ikke blir trukket fra konto.

4. Betaling 
Vi benytter en betalingsløsning fra Nets AS. Tredjepart vil ikke få tilgang til dine personopplysninger. Vi benytter Secure Socket Layer (SSL) ved overføring av personlig informasjon. SSL lager en sikker (kryptert) forbindelse mellom din maskin og Nets. På denne måten kan informasjonen overføres trygt uten at uvedkommende kan lese den underveis. 

5. Angrerett 
Ved kjøp av heiskort på internett er det ingen rett til avbestilling eller refusjon, henhold til angrerettloven kapittel §22 bokstav m), uansett årsak. Dette gjelder også for pakker og kampanjer som inneholder dato festede heiskort eller datofestede arrangement.

6. Endring i skatter og avgifter 
Dersom skatter og/eller avgifter endres, og dermed fører til en kostnadsøkning for tilbyder etter at bestillingen er gjennomført og betalt, kan prisen økes tilsvarende for bestiller. Prisendringen skal umiddelbart meddeles bestiller. 

7. Forbehold
Det tas forbehold om eventuelle publiserings- eller korrekturfeil på nettsider og på annen trykt informasjon om tilbudene som tilbyder formidler. 

8. Tvisteløsning 
Gjesten bes henvende seg til tilbyder dersom denne har noe å utsette på bestilt arrangement. Dersom gjesten og tilbyder ikke klarer å forhandle seg til enighet skal eventuell tvist vedrørende tidligere inngått avtale løses i lokal rettsinstans. 

9. Force Majure
Begge parter har rett til å gå bort fra avtalen dersom arrangementet ikke kan gjennomføres som følge av krigshandlinger, naturkatastrofer eller arbeidsmarkeds konflikter. Lengre avbrudd i vann- eller energitilførsel, brann eller andre tilsvarende større hendelser som ingen av partene har kunnet forutse eller påvirke.
Ved driftsavbrudd som ligger utenfor skianleggets kontroll (force majore) skal refusjonen tilsvare 50% av den forholdsmessige refusjonen som kortinnehaver har krav på etter det foregående punkt. Dette gjelder ved driftsavbrudd som følge av eksempelvis vær- og vindforhold, snømangel, skred, lynnedslag, oversvømmelse, brann, strømstans, streik, offentligrettslige forbud eller påbud, pandemier m.v. og som utgjør forhold som anlegget ikke med rimelighet kunne forvente å ta i betraktning på kjøpstidspunktet. Det er opp til anlegget å dokumentere at driftsavbruddet skyldes slike forhold og at anlegget ikke har hatt mulighet til å unngå eller overvinne følgene av disse. 
Ovennevnte bestemmelse gjelder ikke hvis anlegget holder åpent mer enn 1/3 av sesongen. 
Hvis anlegget er stengt – eksempelvis på grunn av snømangel – utover 1/3 av sesongens totale antall skidager kan kortholder kreve en forholdsmessig refusjon for den tid sesongkortet ikke kan benyttes. Kortholder har ikke krav på hele kjøpesummen. Et eventuelt refusjonskrav er oppad begrenset til 50% av heiskortets kjøpesum uavhengig av kjøpstidspunkt. Refusjonen skal tilsvare 50% av den forholdsmessige andel av den tid heiskortet ikke kan benyttes, det vil si heiskortets verdi delt på antall dager i sesongen. Denne «dag raten» er avgjørende for refusjonskravets størrelse. 
Eventuelle refusjonskrav kan ikke avregnes før etter at sesongen er avsluttet. Inntil sesongavslutning kan anleggseier følgelig avvise eventuelle refusjonskrav.

10. Vilkår for heiskort i Bjorli Skisenter AS:
– Skipass / heiskort er strengt personlig, og skal eller kan ikke overdras til andre på noen som helst måte. 
– Eventuelt ulovlig overdragelse av heiskortet til annen person medfører inndragelse og ingen refusjon.
– Skulle man miste et sesongkort, kan et nytt kjøpes i Velkomstsenteret mot et gebyr på kr. 200 (inkl. nytt keycard).
– Det er ingen returrett for heiskort.
– Ved misbruk eller brudd på de alpine løyperegler kan heiskortet inndras uten erstatning.
– Det gis ingen erstatning ved uforutsett driftsstopp, for eksempel ved dårlig vær, strømbrudd, maskinfeil eller lignende.
– Deler av løypenettet kan i perioder være avstengt og forbeholdt konkurranse og trening.
– Keycard er obligatorisk til alle typer kort pga. berøringsfritt billettsystem.
– Barn 0-6 år kjører gratis i heisene. De har egne innganger til heisene og behøver ikke keycard. 

11. Vilkår for skiutleie
– Gyldig legitimasjon er obligatorisk når du skal leie utstyr. Dette gjelder også forhåndsbooket og betalt utstyr.
– All betaling skjer på forskudd. Tilbakebetaling av leiebeløpet gjøres kun ved sykdom mot legeerklæring.
– Alpinski kan lett forveksles. Husk hvordan skiene ser ut og hvor du plasserer skiene! Det er ikke tillatt å overlate, leie ut eller selge leid utstyr.
– Utstyr skal kun benyttes i merkede og preparerte løyper. Skade på utstyret ved annen bruk må erstattes.
– Utleier har ikke ansvar for tyveri av utstyret. I leieperioden har leietaker selv ansvaret for utstyret.
– Utleier har ikke ansvar for personskader som påføres leietaker, gods eller tredjeperson i leieperioden.
– Det refunderes ikke penger for avbrutt leie med mindre det foreligger skriftlig legeerklæring.
– Utstyret skal returneres til utleier når leieperioden er slutt.
– Det er leietagers ansvar å godkjenne utstyret før bruk.
– Leietager er kjent med at bindingen på alpinski er av utløsningstypen. Dette minsker risikoen for skade, men er ingen garanti for sikkerheten. På snowboard er det ikke utløsbare bindinger.

12. Vilkår for skiskole
– All betaling betales innen start, online eller over disk i Velkomstsenteret / sportsbutikken.
– Ved avbestilling 48 timer før leksjonens start tilbakebetales hele beløpet minus et gebyr på NOK 195,-.
– Ved avbestilling samme dag krever legeerklæring for refusjon, minus et gebyr på NOK 195,-.

13. Sikkerhet i anlegget (i samarbeid med Norske Alpinanlegg & Fjelldestinasjoner)
– Det er viktig at du bruker hjelm, viser hensyn til andre ski- og brettkjørere og følger skivettreglene. Det skal være trygt å stå på ski hos oss, og da har vi alle et ansvar for egen kjøring.
– Ansvar for å unngå skade: Du må forholde deg slik at du ikke skader deg seg selv eller andre.
– Avpass farten etter forholdene: Du må kjøre kontrollert, avpasse fart og kjøremåte etter ferdighet, terreng, føreforhold og trafikk
– Vikeplikt: Kommer du bakfra (ovenfra), har du ansvaret for å unngå kollisjon.
– Forbikjøring/utforkjøring: Det er forbudt å kjøre rett utfor unntatt under organisert trening. Kjører du forbi en annen skiløper/snowboarder, må du gi vedkommende tilstrekkelig plass for både kontrollerte og ukontrollerte bevegelser.
– Starte, kjøre inn i eller svinge oppover i nedfarten: Kjører du inn i eller svinger du oppover i en nedfart, må du påse at dette skjer uten fare for deg selv eller andre. Det samme gjelder for kjøring etter stans.
– Stopp ikke opp/sitt ikke på trange eller uoversiktlige steder.
– Til fots i nedfarten: Er du til fots, må du kun benytte ytterkantene av bakken.
– Skistoppere/fangremmer: Skistoppere/fangremmer er påbudt. Kontroller at bindingene er riktig innstilt.
– Respekter skilt: Følg skilting, merking og anvisninger.
– Hjelp til ved ulykker: Ved skader har enhver plikt til å hjelpe. Vitner og medvirkende plikter å oppgi personalia. Alpin skikjøring er forbundet med en viss fare, vis derfor aktsomhet. Rusmidler og skikjøring passer ikke sammen. Overtredelse av skivettreglene kan medføre bortvisning fra anlegget.