Salgs- & brukervilkår
Disse generelle vilkårene gjelder mellom tilbyder og den person som selv eller gjennom andre foretar en bestilling på tilbyders webside. Eller hos tilbyders tilknyttede online partnere.
Bestillingen kan gjelde heiskort, aktiviteter og kjøp av andre produkter og tjenester, eller en kombinasjon av disse.
Ansvarlig formidler:
Bjorli Skisenter AS
Bjorlivegen 84
N- 2669 Bjorli
VAT / Org.nr.: 988193518
Email: skisenter@bjorli.no
Telefon: (+47) 45 33 75 44
1. Bestillers ansvar
Før man foretar en endelig bestilling, skal man lese og gjøre seg kjent med viktig informasjon om det aktuelle produktet. Bestiller er ansvarlig for at kjøpet er i henhold til sine egne ønsker. Bestiller er ansvarlig for å forsikre seg om at opplysningene i bekreftelsen (kun sent som e-post) er i samsvar med bestillingen.
Du kan også registrere deg og logge inn som bruker via Facebook og Google. Når du registrerer deg ved hjelp av Facebook eller Google, vil du kunne logge inn på din konto med den e-posten du er registrert med på disse tjenestene. Du kan når som helst endre dine personopplysninger ved å logge deg inn på «Min side».
2. Heiskort
Når du kjøper heiskort online, kan du kjøpe dette med eller uten et keycard. Hvis du kjøper en billett / heiskort og laster dette over på et eksisterende keycard (Skidata-kompatibelt), aktiveres din billett ved første passering i vendekorset ved heisen. Hvis du har kjøpt et nytt Keycard på nettet, kan dette hentes ut i billettautomaten som står på utsiden av velkomstsenteret. I kvitteringen du fikk på epost finner du en QR-kode eller strekkode som automaten leser, og ditt keycard med aktiv billett produseres umiddelbart.
Trenger du assistanse, så får du hjelp inne i velkomstsenteret.
3. Gjennomføring av bestilling
Etter korrekt gjennomført online betaling skal du få en kvittering på e-post. Kvitteringen vil inneholde alle detaljer ved ditt kjøp og kan medbringes til skianlegget. For uthenting av heiskort i vår billettautomat scanner du QR-koden som ligger i kvitteringen. Husk å sjekke spam-folder/søppelpost, i tilfelle kvitteringen skulle bli sendt dit.
Bestillingen er ikke gjennomført og ikke gyldig i følgende tilfeller:
– Bestiller har ikke mottatt e-post med kvittering med bekreftelse/referansenummer.
– Kortbetaling avbrytes av ulike årsaker og innbetalingen mislykkes.
– Betalingen gjennomføres ikke fullstendig eller korrekt slik at beløpet ikke blir trukket fra konto.
4. Betaling
Vi benytter en betalingsløsning fra Nets AS. Tredjepart vil ikke få tilgang til dine personopplysninger. Vi benytter Secure Socket Layer (SSL) ved overføring av personlig informasjon. SSL lager en sikker (kryptert) forbindelse mellom din maskin og Nets. På denne måten kan informasjonen overføres trygt uten at uvedkommende kan lese den underveis.
5. Angrerett
Ved kjøp av heiskort på internett er det ingen rett til avbestilling eller refusjon, henhold til angrerettloven kapittel §22 bokstav m), uansett årsak. Dette gjelder også for pakker og kampanjer som inneholder dato festede heiskort eller datofestede arrangement.
6. Endring i skatter og avgifter
Dersom skatter og/eller avgifter endres, og dermed fører til en kostnadsøkning for tilbyder etter at bestillingen er gjennomført og betalt, kan prisen økes tilsvarende for bestiller. Prisendringen skal umiddelbart meddeles bestiller.
7. Forbehold
Det tas forbehold om eventuelle publiserings- eller korrekturfeil på nettsider og på annen trykt informasjon om tilbudene som tilbyder formidler.
8. Tvisteløsning
Gjesten bes henvende seg til tilbyder dersom denne har noe å utsette på bestilt arrangement. Dersom gjesten og tilbyder ikke klarer å forhandle seg til enighet skal eventuell tvist vedrørende tidligere inngått avtale løses i lokal rettsinstans.
9. Force Majure
Begge parter har rett til å gå bort fra avtalen dersom arrangementet ikke kan gjennomføres som følge av krigshandlinger, naturkatastrofer eller arbeidsmarkeds konflikter. Lengre avbrudd i vann- eller energitilførsel, brann eller andre tilsvarende større hendelser som ingen av partene har kunnet forutse eller påvirke.
Ved driftsavbrudd som ligger utenfor skianleggets kontroll (force majore) skal refusjonen tilsvare 50% av den forholdsmessige refusjonen som kortinnehaver har krav på etter det foregående punkt. Dette gjelder ved driftsavbrudd som følge av eksempelvis vær- og vindforhold, snømangel, skred, lynnedslag, oversvømmelse, brann, strømstans, streik, offentligrettslige forbud eller påbud, pandemier m.v. og som utgjør forhold som anlegget ikke med rimelighet kunne forvente å ta i betraktning på kjøpstidspunktet. Det er opp til anlegget å dokumentere at driftsavbruddet skyldes slike forhold og at anlegget ikke har hatt mulighet til å unngå eller overvinne følgene av disse.
Ovennevnte bestemmelse gjelder ikke hvis anlegget holder åpent mer enn 1/3 av sesongen.
Hvis anlegget er stengt – eksempelvis på grunn av snømangel – utover 1/3 av sesongens totale antall skidager kan kortholder kreve en forholdsmessig refusjon for den tid sesongkortet ikke kan benyttes. Kortholder har ikke krav på hele kjøpesummen. Et eventuelt refusjonskrav er oppad begrenset til 50% av heiskortets kjøpesum uavhengig av kjøpstidspunkt. Refusjonen skal tilsvare 50% av den forholdsmessige andel av den tid heiskortet ikke kan benyttes, det vil si heiskortets verdi delt på antall dager i sesongen. Denne «dag raten» er avgjørende for refusjonskravets størrelse.
Eventuelle refusjonskrav kan ikke avregnes før etter at sesongen er avsluttet. Inntil sesongavslutning kan anleggseier følgelig avvise eventuelle refusjonskrav.
10. Vilkår for heiskort i Bjorli Skisenter AS:
– Skipass / heiskort er strengt personlig, og skal eller kan ikke overdras til andre på noen som helst måte.
– Eventuelt ulovlig overdragelse av heiskortet til annen person medfører inndragelse og ingen refusjon.
– Skulle man miste et sesongkort, kan et nytt kjøpes i Velkomstsenteret mot et gebyr på kr. 200 (inkl. nytt keycard).
– Det er ingen returrett for heiskort.
– Ved misbruk eller brudd på de alpine løyperegler kan heiskortet inndras uten erstatning.
– Det gis ingen erstatning ved uforutsett driftsstopp, for eksempel ved dårlig vær, strømbrudd, maskinfeil eller lignende.
– Deler av løypenettet kan i perioder være avstengt og forbeholdt konkurranse og trening.
– Keycard er obligatorisk til alle typer kort pga. berøringsfritt billettsystem.
– Barn 0-6 år kjører gratis i heisene. De har egne innganger til heisene og behøver ikke keycard.
11. Vilkår for skiutleie
– Gyldig legitimasjon er obligatorisk når du skal leie utstyr. Dette gjelder også forhåndsbooket og betalt utstyr.
– All betaling skjer på forskudd. Tilbakebetaling av leiebeløpet gjøres kun ved sykdom mot legeerklæring.
– Alpinski kan lett forveksles. Husk hvordan skiene ser ut og hvor du plasserer skiene! Det er ikke tillatt å overlate, leie ut eller selge leid utstyr.
– Utstyr skal kun benyttes i merkede og preparerte løyper. Skade på utstyret ved annen bruk må erstattes.
– Utleier har ikke ansvar for tyveri av utstyret. I leieperioden har leietaker selv ansvaret for utstyret.
– Utleier har ikke ansvar for personskader som påføres leietaker, gods eller tredjeperson i leieperioden.
– Det refunderes ikke penger for avbrutt leie med mindre det foreligger skriftlig legeerklæring.
– Utstyret skal returneres til utleier når leieperioden er slutt.
– Det er leietagers ansvar å godkjenne utstyret før bruk.
– Leietager er kjent med at bindingen på alpinski er av utløsningstypen. Dette minsker risikoen for skade, men er ingen garanti for sikkerheten. På snowboard er det ikke utløsbare bindinger.
12. Vilkår for skiskole
– All betaling betales innen start, online eller over disk i Velkomstsenteret / sportsbutikken.
– Ved avbestilling 48 timer før leksjonens start tilbakebetales hele beløpet minus et gebyr på NOK 195,-.
– Ved avbestilling samme dag krever legeerklæring for refusjon, minus et gebyr på NOK 195,-.
13. Sikkerhet i anlegget (i samarbeid med Norske Alpinanlegg & Fjelldestinasjoner)
– Det er viktig at du bruker hjelm, viser hensyn til andre ski- og brettkjørere og følger skivettreglene. Det skal være trygt å stå på ski hos oss, og da har vi alle et ansvar for egen kjøring.
– Ansvar for å unngå skade: Du må forholde deg slik at du ikke skader deg seg selv eller andre.
– Avpass farten etter forholdene: Du må kjøre kontrollert, avpasse fart og kjøremåte etter ferdighet, terreng, føreforhold og trafikk
– Vikeplikt: Kommer du bakfra (ovenfra), har du ansvaret for å unngå kollisjon.
– Forbikjøring/utforkjøring: Det er forbudt å kjøre rett utfor unntatt under organisert trening. Kjører du forbi en annen skiløper/snowboarder, må du gi vedkommende tilstrekkelig plass for både kontrollerte og ukontrollerte bevegelser.
– Starte, kjøre inn i eller svinge oppover i nedfarten: Kjører du inn i eller svinger du oppover i en nedfart, må du påse at dette skjer uten fare for deg selv eller andre. Det samme gjelder for kjøring etter stans.
– Stopp ikke opp/sitt ikke på trange eller uoversiktlige steder.
– Til fots i nedfarten: Er du til fots, må du kun benytte ytterkantene av bakken.
– Skistoppere/fangremmer: Skistoppere/fangremmer er påbudt. Kontroller at bindingene er riktig innstilt.
– Respekter skilt: Følg skilting, merking og anvisninger.
– Hjelp til ved ulykker: Ved skader har enhver plikt til å hjelpe. Vitner og medvirkende plikter å oppgi personalia. Alpin skikjøring er forbundet med en viss fare, vis derfor aktsomhet. Rusmidler og skikjøring passer ikke sammen. Overtredelse av skivettreglene kan medføre bortvisning fra anlegget.